Zoekmachine Adverteren

Awareness & Conversies genereren

Wat is zoekmachine adverteren (SEA)?

Zoekmachine adverteren of Search Engine Advertising (SEA) staat voor het inkopen van advertentieruimte op search engines zoals Google en Bing. De betaalde advertenties worden boven en/of onder de organische resultaten vertoond op de SERP (Search Engine Ranking Page of resultatenpagina). In tegenstelling tot zoekmachine-optimalisatie (SEO), moet je voor SEA dus betalen als surfers via een zoekmachine naar je site gaan.

zoekmachine adverteren

Waarom zoekmachine adverteren?

SEA is één van de meest kostenefficiënte manier van adverteren. Je betaalt alleen als potentiële klanten op zoek gaan naar je product of dienst. Daarnaast geloven wij in een geïntegreerde en holistische aanpak, waarbij SEA deel uitmaakt van de volledige (online én offline) marketingstrategie.

Vroeger werd SEA vooral ingezet om zo efficiënt en effectief mogelijk conversies (contactformulieren invullen of e-commerce transacties) te genereren. Tegenwoordig komt de focus steeds meer te liggen op het bereiken van de doelgroep op het juiste moment, op de juiste plaats én met de juiste boodschap.

SEA leent zich uitstekend om in alle fases van de customer journey aanwezig te zijn. Met SEA kan je zowel richten op brand awareness (meer merkbekendheid) als prospecting (marketing gekwalificeerde contacten) of harde conversies (aankopen of bestellingen).

Hoe gaan wij te werk bij zoekmachine adverteren (SEA)?

Elk SEA-traject bij Tollenaere Online Marketing Consultancy wordt ingezet vanuit de overtuiging dat betaald verkeer kan bijdragen aan de doelstellingen. De bedoeling is niet om de netwerken zelf rijker te maken.

De start van het SEA-traject wordt gekenmerkt door een kick-off sessie waarbij we samen de doelstellingen bespreken. Hierbij worden ook gezamenlijk KPI’s en eventuele targets bepaald.

Op basis van deze kick-off sessie zullen we een plan van aanpak opstellen voor SEA. Hierbij wordt onder andere een zoekwoordenonderzoek (Keyword Research / KWR) uitgevoerd, bepaald of we voor enkel Google Ads of ook voor Bing Ads kiezen, en worden er advertentieteksten geschreven. Als we ook voor Google Display Network kiezen, dan bekijken we ook de creatie van display banners.

Daarnaast wordt er zowel een korte termijn- als lange termijnstrategie opgesteld, zodat we duidelijk zicht hebben waar we naartoe willen werken.

De kern van ons digital agency wordt gekenmerkt door de samenwerking tussen klant en online marketing consultant. Waar wij als bureau veel kennis hebben over zoekmachine-adverteren, heb jij als klant de meeste kennis over het product of de dienst. Door deze twee kennisvlakken optimaal te combineren zal het beste resultaat behaald worden.

Ook Google Ads & Bing Ads voor uw bedrijf?

Neem contact op en we bekijken samen de mogelijkheden om online te adverteren.