Google Analytics in 2013: Een jaar van actie

Google Analytics in 2013

Google Analytics in 2013Voor het blog van Wijs heb ik een aantal voorspellingen gemaakt in verband met Google Analytics in 2013. De voorspellingen houden min of meer rechtstreeks verband met de nieuwe features en aanpak in Analytics die Google Universal Analytics heeft gedoopt.

Ik wil voor 2013 ook nog de raad meegeven om effectief iets met je data te doen. Niet alleen rapporten en datapuke genereren, maar er ook wijze lessen uit trekken en acties plannen die je helpen groeien. 2013 wordt dus zeer spannend op het vlak van Google Analytics!

Ik zet de 5 voorspellingen nog even op een rijtje:

Google Analytics wordt de centrale databron (GADBOR)

Externe data (vanuit bvb CRM en ERP) kan geïmporteerd worden in Google Analytics. Daardoor wordt Google Analytics interessanter als centrale bron van data en inzichten. Hiermee introduceer ik ook de term GADBOR = Google Analytics DataBase of Record.

Analyse van keyword tot sale wordt makkelijker

Kostendata van andere advertentiemogelijkheden dan Adwords kunnen ook in Google Analytics binnengetrokken worden. Zo krijg je een vollediger beeld van je inspanningen van zoekwoord tot verkoop.

Remarketing en Attribution modeling: een sterk duo

Door de combinatie van Remarketing en Attribution modeling (nu gratis voor iedereen), krijg je meer inzicht in de waarde van remarketing in de verschillende stappen in je conversieproces en zal het beter gebruikt worden.

Multi Channel Funnels krijgen meer betekenis

Rijkere data door dimension widening zorgt voor nog meer inzicht in het samenwerken van verschillende verkeersbronnen bij de realisatie van een conversie. Door ook demografische informatie te importeren uit je CRM, krijg je heel interessante segmenten.

Mobile Analytics: tijd om er werk van te maken

Mobile Analytics wordt makkelijker door een nieuwe SDK voor Android en iPhone. 2013 wordt ook het jaar om effectief iets met mobiele statistieken te doen.

 

De volledige blogpost lees je op: 5 voorspellingen voor Google Analytics in 2013