Real Time Bidding (RTB)

Wat is Real Time Bidding?

RTB is een relatief nieuwe en minder bekende manier van adverteren. Door RTB is het voor de adverteerder mogelijk om op bepaalde advertentienetwerken impressies in te kopen, tegen een lagere prijs dan rechtstreeks bij het medium. Je betaalt doorgaans een veel lagere CPM omdat je op rest inventory biedt die niet verkocht is. Zie het als goedkope last-minutes: zelfde waar voor minder geld.

Waarvoor is  Real Time Bidding geschikt?

RTB leent zich uitstekend voor branding campagnes (naamsbekendheid verhogen) door het grote volume van vertoningen dat kan gedraaid worden. Daarnaast kan je met creatieve banners ook conversies (verkopen, leads) realiseren.

Voordelen van RTB

  • Kwalitatieve sites, die bijvoorbeeld niet te bereiken zijn met het Google Display Netwerk
  • Lagere CPM dan rechtstreekse mediabuying
  • Uitgebreide targeting mogelijkheden om de juiste doelgroep te bereiken
  • Sterk voor branding

Wat kan ik voor jou doen?

Ik ben al een tijdje bezig met RTB en werk hiervoor met het beste platform dat voorhanden is. Je kan me freelance inschakelen voor:

  • setup van RTB campagnes
  • optimalisatie van RTB campagnes
  • data-analyse

Contacteer me vrijblijvend voor meer info.