E-mail marketing

E-mail is dood! Dat zeggen althans velen, maar niks is minder waar. Met een goede e-mailcampagne kan je nog steeds zeer goede resultaten behalen. Er is wel een voorwaarde: je moet je e-mail marketing zeer goed uitdenken.

Al te vaak wordt dit medium ad hoc ingezet, zonder nagedacht te hebben of het wel op de juiste manier gebeurt. Zo moet je je bijvoorbeeld afvragen of je een maandelijkse nieuwsbrief wil uitsturen of een specifieke actiemailing.

Waarom e-mail marketing?

Waarom zou je e-mail in je communicatieplan opnemen als het toch zo "ingewikkeld" is? Er zijn een aantal expliciete voordelen aan e-mail marketing verbonden:

  • Kosten: er zijn geen kosten verbonden voor drukwerk en postzegels, wat dit een goedkoop medium maakt.   
  • Snelheid: je boodschap komt snel tot bij je ontvanger, die ook meteen terug kan reageren. 
  • Meetbaar: track en analyseer wie en wanneer je e-mailing opent, waarop men klikt enz...
  • Gepersonaliseerd: je kan segmenteren en de juiste boodschap naar de juiste persoon sturen. Mét gepersonaliseerde aanspreking.

Een e-mail campagne opzetten

Het proces van verzamelen van e-mailadressen, over het ontwerpen tot het versturen van een e-mailing is iets dat zeer goed gemanaged moet worden. Er zijn heel wat factoren die het succes van een mailing gaan bepalen:

  • samenstellen van de database met e-mailadressen die je gebruikt
  • copywriting van je boodschap
  • segmentatie van de doelgroep
  • planning van je campagnes
  • correcte code (mobile vs desktop, verschillende e-mailclients etc)
  • tracking en analyse van campagneresultaten
  • ...

E-mail marketing via Davy Tollenaere?

Bij al de bovenvermelde zaken kan ik jou begeleiden of voor jou uitvoeren. Dit gebeurt in in de mate van het mogelijk in jouw e-mailing software. Als je er nog geen hebt, kan ik software voorstellen die het best bij jouw profiel en noden past.

Wil je e-mail marketing inzetten op een efficiënte manier? Neem dan contact op en we bespreken je project.